Sunday, June 5, 2016

Mata, Telinga, Hati

Mata melihat
Telinga mendengar
Hati merasakan... sesuatu...

Sakit... pedih... lelah
Ku lihat pentas kehidupan mereka penuh duri
Pedih menusuk hati naluri
Dia berubah... diubah kepedihan itu
Dia berubah... diubah kesakitan itu
Dia berubah... diubah kelelahan itu
Dia berbeza... berubah menjadi yang baru...
Dia berbeza... berbeza dipenuhi luka

Kental... semangat... kekuatan
Ku lihat pentas kehidupan mereka penuh luka
Terguris... terhiris... kecewa
Dia berubah... diubah kekuatan itu
Dia berubah... diubah semangat itu
Dia berubah... diubah kekentalan itu...
Dia berbeza... berubah menjadi yg baru...
Dia berbeza... berbeza dipenuhi azam

Aku memerhati...
Aku mempelajari...
Aku meneliti...
Aku tahu ada sesuatu...
Aku perlu terus melangkah, berjuang, bertahan
Kerana pengakhirannya ada...
Bagaimana???
Kau, aku dan dia perlu tahu...
Mesti tahu...

No comments:

Post a Comment